Strona korzysta z plików cookies i innych technologii
Korzystając z niej wyrażasz zgodę na ich używanie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.

Akceptuję
A+
Telefon Warszawa19115 BIP MPO
A+ Telefon Warszawa19115 BIP

Powrót Powrót do listy nieruchomości

OGŁOSZENIE O PRZETARGU

PRZETARG ul.Sosnkowskiego 4
Kontakt:
MPO
Telefon: (22) 39 10 100
E-mail: nieruchomosci@mpo.com.pl


Powierzchnia: 26.694 m2
Cena: 60.000.000,00 zł netto
Informacje o lokalu:

OGŁOSZENIE O PRZETARGU

Miejskie Przedsiębiorstwo Oczyszczania w m. st. Warszawie sp. z o.o.
z siedzibą w Warszawie
przy ul. Obozowej 43, 01-161 Warszawa,
zwana dalej „Organizatorem przetargu lub MPO”

O G Ł A S Z A

przetarg ustny nieograniczony (licytację) na sprzedaż prawa użytkowania wieczystego nieruchomości gruntowej zabudowanej położonej w Warszawie w Dzielnicy Ursus przy ul. Sosnkowskiego 4, stanowiącej działki ewidencyjne nr: 49/1, 49/2, 49/4, 49/5, 49/6, 49/7, 58/1, 58/2, 58/3, 58/4, 58/5 o łącznej powierzchni 2,6694 ha z obrębu 2-11-15 wraz z prawem własności budynków, dla której Sąd Rejonowy dla Warszawy-Mokotowa w Warszawie, XIII Wydział Ksiąg Wieczystych prowadzi księgę wieczystą nr WA5M/00469535/6.

Opis przedmiotu przetargu:

1. Przedmiotem przetargu jest sprzedaż prawa użytkowania wieczystego nieruchomości gruntowej wraz z prawem własności budynków, stanowiących odrębną od gruntu własność, położonej w Warszawie w Dzielnicy Ursus przy ul. Sosnkowskiego 4, oznaczonej w ewidencji gruntów jako działki nr: 49/1, 49/2, 49/4, 49/5, 49/6, 49/7, 58/1, 58/2, 58/3, 58/4, 58/5 o łącznej powierzchni 2,6694 ha z obrębu 2-11-15, dla której Sąd Rejonowy dla Warszawy-Mokotowa w Warszawie, XIII Wydział Ksiąg Wieczystych, prowadzi księgę wieczystą nr WA5M/00469535/6 (dalej jako: „Nieruchomość”).
2. Nieruchomość jest położona w centralnej części Dzielnicy Ursus, w tzw. obszarze „Skorosze”. W pobliżu przeważa zabudowa mieszkaniowa wielorodzinna.
Nieruchomość posiada nieregularny kształt. Przez Nieruchomość przebiegają sieci ciepłownicze od lokalnej kotłowni olejowej oraz sieć energetyczna, wodociągowa i kanalizacyjna. Wzdłuż ulicy Sosnkowskiego przebiega także gazociąg.
3. Na gruncie znajduje się kilka parterowych budynków gospodarczych, magazynowych oraz 4-kondygnacyjny budynek administracyjno-socjalny, budynek kotłowni olejowej oraz nieczynnej obecnie stacji paliw, których własność stanowi prawo związane ze zbywanym prawem użytkowania wieczystego, a wniosek o wpis budynków w prowadzonej dla Nieruchomości księdze wieczystej zostanie niezwłocznie złożony przez MPO.
4. Nieruchomość w dużej części jest utwardzona oraz ogrodzona.
5. Na prawie użytkowania wieczystego nieruchomości objętej księgą wieczystą nr WA5M/00469535/6, zostało ustanowione na rzecz Miejskiego Przedsiębiorstwa Wodociągów i Kanalizacji w m.st. Warszawie S.A. z siedzibą w Warszawie oraz jej każdoczesnego następcy prawnego, nieodpłatnie i na czas trwania prawa użytkowania wieczystego opisanej powyżej nieruchomości prawo użytkowania, obejmujące prawo do korzystania z działek ewidencyjnych nr 49/1 i nr 49/2 z obrębu 2-11-15 w zakresie powierzchni 501,71 m2, polegające na eksploatacji i utrzymaniu sieci wodociągowej lub kanalizacyjnej, w tym tłoczni ścieków wraz ze stosownymi kanałami („Urządzenia”) posadowionych na terenie objętym prawem użytkowania, tzn. w szczególności prawo do usuwania awarii, dokonywania przyłączeń, prowadzenia przeglądów, napraw, wymiany, remontów, konserwacji i modernizacji Urządzeń, przebudowy i rozbudowy Urządzeń wraz z przyłączami, w tym przyłączania kolejnych odbiorców oraz prowadzenia robót ziemnych lub robót budowlanych (co oznacza prawo do dysponowania terenem objętym prawem użytkowania na cele budowlane), a także prawo dostępu lub wjazdu na teren objęty prawem użytkowania (w tym pojazdami, sprzętem specjalistycznym, urządzeniami) w celu realizacji prawa do korzystania z nieruchomości w powyżej wskazanym zakresie.
Powyższe zostało udokumentowane aktem notarialnym Rep. A nr 4955/2024 z dnia 30.09.2024 r., zaś w dziale III księgi wieczystej prowadzonej dla Nieruchomości zamieszczona została wzmianka o wniosku dotyczącym żądania dokonania wpisu prawa użytkowania o treści opisanej powyżej.
6. Dział IV ww. księgi wieczystej prowadzonej dla Nieruchomości wpisów nie zawiera.
7. Część Nieruchomości jest przedmiotem umów najmu zawartych na czas nieoznaczony z 1 i 3 miesięcznym okresem wypowiedzenia przysługującemu każdej ze stron umowy.
8. Dla Nieruchomości nie został uchwalony miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego. Zgodnie ze studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego m.st. Warszawy zatwierdzonym uchwałą Rady m.st. Warszawy nr LXXXII/2746/06 z 10.10.2006 r., Nieruchomość znajduje się na terenie strefy miejskiej oznaczonym symbolem M1.20, tj. tereny o przewadze zabudowy mieszkaniowej wielorodzinnej o wysokości średniej dla obszaru – 20 m.
9. Rada m.st. Warszawy podjęła uchwałę nr LXXXIV/2731/2023 z 06.07.2023 r. w sprawie przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego ulicy Prystora. Nieruchomość objęta jest projektem planu.
10. Pismem z dnia 30.09.2024 r. MPO złożyło wniosek do projektu planu ogólnego o utworzenie na obszarze Nieruchomości strefy wielofunkcyjnej z zabudową mieszkaniową wielorodzinną (SW).
Przedmiotowym pismem Spółka ponowiła zapisy z wniosku z dnia 13.11.2023 r. do miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego rejonu Prystora, tj. o wprowadzenie zapisów umożliwiających realizację zabudowy mieszkaniowej z usługami o następujących parametrach: przeznaczenie podstawowe – MW (U)/U: zabudowa mieszkaniowa wielorodzinna z usługami, lub zabudowa usługowa.
11. Nieruchomość znajduje się na obszarze objętym Planem Generalnym Lotniska Chopina na lata 2021 – 2040 zatwierdzonym przez Ministra Infrastruktury w dniu 05.07.2023 r. Zgodnie z art. 55 ust. 9 ustawy z dnia 3.07.2002 r. – Prawo lotnicze, dla terenów objętych planem generalnym sporządzenie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego - zgodnie z zatwierdzonym planem generalnym – jest obowiązkowe (…).
12. Na podstawie przepisów ustawy z 10.04.2003 r. o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych, w związku z planowaną realizacją inwestycji pn. „Budowa drogi łączącej ul. Tomcia Palucha z ul. Sosnkowskiego wraz z infrastrukturą techniczną oraz przebudową odcinka ulic Starodęby i Sosnkowskiego w Warszawie”, z Nieruchomości zostanie wydzielony grunt o powierzchni 0,3416 ha, tj. z działki ewidencyjnej nr: 58/2 – 0,3126 ha, 58/5 – 0,0134 ha oraz cała działka nr 58/1 o pow. 0,0156 ha.
13. Ponadto Nieruchomość położona jest w strefie Z2 na obszarze obowiązywania uchwały Sejmiku Województwa Mazowieckiego nr 76/11 z 20.06.2011 r. w sprawie utworzenia obszaru ograniczonego użytkowania dla portu lotniczego im. F. Chopina w Warszawie.
W tej strefie zakazuje się przeznaczania terenów pod szpitale i domy opieki społecznej oraz pod zabudowę związaną ze stałym lub czasowym pobytem dzieci i młodzieży. Ponadto zakazuje się lokalizowania budynków o funkcji szpitali, domów opieki społecznej oraz o funkcjach związanych ze stałym lub czasowym pobytem dzieci i młodzież oraz zmiany funkcji budynków istniejących na budynki o funkcjach związanych ze stałym lub czasowym pobytem dzieci i młodzieży, szpitali i domów opieki społecznej.
Nowoprojektowane budynki muszą mieć zapewnioną odpowiednią izolacyjność przegród ścian zewnętrznych, okien i drzwi w ścianach zewnętrznych, dachów i stropodachów – zgodnie z ustawą z dnia 7.07.1994 r. – Prawo budowlane i przepisami wykonawczymi do tej ustawy..

Warunki przetargu:

1. Cena wywoławcza Nieruchomości wynosi 60.000.000,00 zł (słownie: sześćdziesiąt milionów złotych 00/100) netto.
2. Wadium wynosi 6.000.000,00 zł (słownie: sześć milionów złotych 00/100).
3. Postąpienie wynosi nie mniej niż 1 % ceny wywoławczej, tj. stanowi minimum kwotę 600.000,00 zł (słownie: sześćset tysięcy złotych 00/100).
4. Wymogiem uczestnictwa w przetargu jest wpłacenie wadium w pieniądzu w kwocie 6.000.000,00 zł (słownie: sześć milionów złotych 00/100) w terminie do dnia 10 grudnia 2024 r. do godz. 1400 na rachunek bankowy MPO prowadzony w mBank S.A. nr: 31 1140 1010 0000 3848 6000 1019, z dopiskiem w tytule „wadium – przetarg MPO – sprzedaż ul. Sosnkowskiego 4”.
5. Wadium przepada na rzecz Organizatora przetargu, jeżeli żaden z uczestników przetargu nie zaoferuje ceny nabycia równej co najmniej cenie wywoławczej oraz w przypadku, gdy oferent, którego oferta zostanie przyjęta, uchyli się od zawarcia umowy.
6. Wadium złożone przez nabywcę zostanie zarachowane na poczet ceny. Wadium złożone przez oferentów, których oferty nie zostaną przyjęte, zostanie im zwrócone w terminie 7 dni po dokonaniu wyboru oferty, zamknięciu przetargu bez wyboru oferty lub unieważnieniu przetargu, z zastrzeżeniem pkt. 5.
7. Przetarg wygrywa oferent, który w licytacji zaoferował najwyższą cenę.
8. Koszty notarialne związane ze sporządzeniem protokołu z zakończenia licytacji ponosi nabywca.
9. Termin i miejsce podpisania aktu notarialnego zostaną określone przez Organizatora przetargu w terminie 14 dni od zakończenia przetargu. Nabywca jest obowiązany
do zapłaty ceny w dniu zawarcia umowy przelewem na rachunek bankowy MPO w taki sposób, aby w umowie sprzedaży doszło do pokwitowania wpływu środków pieniężnych na rachunek bankowy MPO.
W przypadku nieprzystąpienia do zawarcia umowy przez wygrywającego przetarg, traci on prawa wynikające z przybicia oraz złożone wadium. MPO na uzasadniony wniosek wygrywającego przetarg może wyrazić zgodę na zmianę terminu zawarcia umowy.
10. Koszty związane z zawarciem umowy sprzedaży, w tym koszty sporządzenia aktu notarialnego oraz opłaty sądowe ponosi nabywca.

Uczestnictwo w przetargu:

11. W przetargu mogą uczestniczyć:
- osoby fizyczne,
- osoby prawne,
- jednostki organizacyjne nieposiadające osobowości prawnej, którym ustawa przyznaje zdolność prawną.
Zgłoszenie jednego uczestnika do przetargu jest wystarczające do przeprowadzenia przetargu.
12. Warunkiem przystąpienia do przetargu jest wpłata wadium w kwocie i terminie określonym w pkt. 4 oraz złożenie w siedzibie Organizatora przetargu w terminie do dnia 11 grudnia 2024 r. do godziny 1300 następujących dokumentów:
a) w przypadku osób fizycznych – kopię dokumentu potwierdzającego tożsamość;
b) w przypadku przedsiębiorców wpisanych do CEIDG – kopię dokumentu potwierdzającego tożsamość oraz aktualny wydruk komputerowy z CEIDG zawierający dane w szczególności nt. numeru NIP oraz REGON;
c) w przypadku osób upoważnionych do reprezentowania osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej nieposiadającej osobowości prawnej odpis aktualny z KRS lub aktualny wydruk komputerowy z KRS dotyczący oferenta, zawierający dane w szczególności nt. numeru NIP oraz REGON, wraz z kopią dokumentu potwierdzającego tożsamość osoby działającej w jego imieniu,
d) w przypadku pełnomocników – kopię dokumentu potwierdzającego tożsamość oraz dokument pełnomocnictwa sporządzony w formie aktu notarialnego oraz:
• w przypadku osoby prawnej – odpis z KRS lub wydruk komputerowy z KRS potwierdzający umocowanie osób, które podpisały pełnomocnictwo do reprezentowania danej osoby prawnej (tj. odpis aktualny/wydruk z KRS na dzień udzielenia pełnomocnictwa);
• w przypadku przedsiębiorcy wpisanego do CEIDG – aktualny wydruk komputerowy z CEIDG;
e) w przypadku cudzoziemców - zezwolenie lub przyrzeczenie („promesę”) wydania zezwolenia nabycia Nieruchomości wydane przez Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji, zgodnie z ustawą z dnia 24 marca 1920 r. „O nabywaniu nieruchomości przez cudzoziemców” (t.j. Dz. U. z 2017 r. poz. 2278);
f) zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że uczestnik przetargu nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu – wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu przeprowadzenia przetargu;
g) zaświadczenie właściwego Zakładu Ubezpieczeń Społecznych potwierdzające, że uczestnik przetargu nie zalega w opłacaniu składek – wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu przeprowadzenia przetargu;
h) w przypadku konieczności uzyskania zgody, od której ustawa, umowa lub inny akt prawny warunkują ważność umowy sprzedaży nieruchomości (w tym oświadczenie osoby trzeciej lub uchwała jednego z organów spółki kapitałowej), dokument potwierdzający uzyskanie takiej zgody lub oświadczenie, że w stosunku do oferenta nie jest wymagane uzyskanie zgody na nabycie nieruchomości;
i) dowód uiszczenia wadium wraz z podaniem numeru rachunku bankowego, na który wadium zostanie zwrócone w przypadku konieczności jego zwrotu;
j) podpisane oświadczenie o tym, że oferent zapoznał się ze stanem faktycznym i prawnym Nieruchomości oraz warunkami przetargu i przyjmuje to bez zastrzeżeń;
k) podpisane oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych.

Wyżej wskazane dokumenty należy złożyć do Organizatora przetargu w zamkniętych kopertach (z dopiskiem „Przetarg Sosnkowskiego 4”). Komisyjne otwarcie kopert nastąpi w dniu 11 grudnia 2024 r. o godzinie 13.30.

Miejsce i termin przetargu:

13. Licytacja odbędzie się w siedzibie Spółki, ul. Obozowa 43, 01-161 Warszawa w sali konferencyjnej na I piętrze (pok. nr 114) w dniu 12 grudnia 2024 r. o godzinie 1200

Zastrzeżenia:

14. Organizator przetargu zastrzega sobie prawo odwołania przetargu bez podania przyczyny informując o tym w formie właściwej dla jego ogłoszenia.
15. Organizator przetargu zastrzega sobie prawo unieważnienia przetargu bez podania przyczyny.
16. Z tytułu niedopuszczenia do licytacji, niedokonania wyboru oferty, zamknięcia przetargu bez wyboru oferty lub unieważnienia przetargu, przystępującemu do przetargu nie przysługują żadne roszczenia przeciwko Organizatorowi przetargu.
17. MPO może z ważnych przyczyn dokonać zmiany terminu rozstrzygnięcia przetargu wskazanego w ogłoszeniu.
18. Zapoznanie się ze stanem faktycznym lub prawnym Nieruchomości, w tym o aktualnym oraz możliwym w przyszłości sposobie jej zagospodarowania, nie jest obowiązkowe, a oferent przyjmuje na siebie odpowiedzialność związaną z zapoznaniem się ze stanem Nieruchomości oraz nie może zasłaniać się, że nie wiedział o wadach Nieruchomości.
19. Spółka nie odpowiada za wady fizyczne Nieruchomości, o których nie wiedziała w chwili ogłaszania przetargu.
20. Spółka wyłącza odpowiedzialność z tytułu rękojmi za wady prawne Nieruchomości.

 

Dodatkowe informacje na temat przetargu oraz stanu faktycznego i prawnego Nieruchomości można uzyskać od poniedziałku do piątku w godzinach 900 – 1500 w Zespole ds. Majątkowych, pod nr tel. (22) 39 10 100 oraz pod adresem e-mail: nieruchomosci@mpo.com.pl w okresie od ukazania się ogłoszenia do terminu przetargu.

Szczegółowe informacje o Nieruchomości oraz wymogi dotyczące warunków uczestnictwa w przetargu zostały zamieszczone na oficjalnej stronie internetowej Spółki pod adresem: www.mpo.com.pl w zakładce „Nieruchomości” pod hasłem „PRZETARG ul.Sosnkowskiego 4” oraz na tablicy ogłoszeń w siedzibie Spółki przy ul. Obozowej 43 w Warszawie.

 

Niniejsze ogłoszenie stanowi zaproszenie dla osób zainteresowanych udziałem w przetargu.

Foto nieruchomości 1
Foto nieruchomości 2
Foto nieruchomości 3
Foto nieruchomości 4





Kontakt
MIEJSKIE PRZEDSIĘBIORSTWO OCZYSZCZANIA
W M. ST. WARSZAWIE SP. Z O.O.
ul. Obozowa 43
Warszawa 01-161

tel. 22 3910 100
e-mail: E-mail mpo@mpo.com.pl

NIP: 5272391342
REGON: 015314451
BDO: 000013153

IODO: E-mail iodo@mpo.com.pl Piotr Maćkowiak
Spółka wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy w Warszawie XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem 0000146122 Kapitał zakładowy Spółki: 376 470 000 PLN
© 2024 MPO